CLIK HERE GUYS TQ

Pengikut

Cari Blog Ini

Jumaat, 10 Februari 2012

Teksi ! Oh Teksi

Salam semua
nas harap korang semua sihat2 sokmo yerpppp
Salam Jumaat jugak
hari penghulu segala hari
hari yang penuh keberkatan.
harap kita dapat memanafaatkan 
dengan benda yang berfaedah.

ok seperti cerita Title 
nun diatas
mengisahkan tentang sebuah teksi




ok seperti kebiasaan
bile tiba hari jumaat
nas akan keluar bersama kawan nas
iaitu "mieya"
ok nak dijadikan cerita kami plan
untuk ke AXIS
hurmmm
macam pelik jer ker
name tempat tu
iye siyes ade kedai ni.
ok2 
tak mo nak berceloteh panjang lagi
pergi ke Axis ni
naik abg Mieya yang hantar
setibanya kami disana
apa lagi 
SUBWAY time
yummmmyyy
sedap woooooo
 hihihihihihhi

ok dah puas kami makan2
then terus pergi jalan2
sambil cuci mata
tengok2 sikit apa lah yang ada
dekat Axis ni
nampak tak ramai orang....
boleh dihitung lagi

ok dah penat berjalan2 
apalagi dah tak reti nak balik ofis
ok jom ramai kita balik
nak balik kene lah tunggu teksi
hamboi2 panas tol cuasa ari ni
huishhhhhh
mana pulak teksi ni tak nampak pon

 den dah panas ni
berpeluh2 dah ni

tunggu punya tunggu dan tungggu
tunggu lagi
satu teksi pon tak ada
hurmmm
mano la eh teksi ni
time teman taknak teksi
berduyun hah mari
time tak cari satu pon tak de.
ok tunggu lagi sambil gelak2
gelak jer tak leh gelak guling 2hahahhhaha

akhirnya dapat jugak teksi yahooooo
penantian ku berakhir.

saya: pak cik Taman Shamelin
pakcik : ok2 tapi pakcik tak tau sangat nnt tunjuk jalanyer..
Saya:ok pakcik

kami pun masuk 
 didalam perjalanan.
pakcik ni mula membebel
dalam hati iskh pakcik ni kenapa
 kejap2 die tengok kami kat belakang
hishhhh
siyes serammmm
muka dia pandang tu macam tak puas hati

pakcik:sebenarnya pakcik tak ambil orang hari ni pakck nak pergi ampang
aisehhhh pak cik ni kalau taknak ambil takpayah leh berhenti tadi ni dah separuh jalan takan  nak tinggalkan kami kat tengah highway kot
 kami pin tunjuk jalan
 pakcik: jauh lagi ke?

eh pakcik teksi ni hapelah cakap cam tu
dah lah bawak teksi entah hape
***sorry sape yang terasa just nak share apa yang telah terjadi***

kejap2 die tengok kiteorang kat belakang
wahhhh
scaryyyyyy betoll
tibe-tibe
pakcik:saya kenal die ni....
sambil tunjuk tangan kat kawan aku
aku pon tanya kata kawan aku
kenal ke...
laju jer kawan aku geleng
eh2 pakcik ni
ok2 sabo dah nak sampai ni
trafic light
ok kene berhenti pakcik ni berhenti 
kereta depan lambat geram
PONNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN
hahhhhh hambik kau
punye die hon kami yang kat dalam tu 
pon ikut terkejut
dalam hATi pon berkata

Pak cik sabo la sikit.... terkejut aku dah dua kali terkejut ni  sempat sampai kat ofis ke tidak ni
  
dan....
akhirnya tiba jugak
alhamdulillah

saya:pakcik berhenti sini yer
pakcik ni terus berjalan jauh sikit dari ofis warghhhh
geram tol lah dengan pakcik teksi ni
nak je aku cepuk karang
dah meter dia punye gile cepat gile naik
cube bayangkan nas pergi time square
dengan jalan jem dalam rm 8 lebih jer...
ni hahhh pergi kawasan yang dekat dengan ofis
nak 8.00 iskh2
apa punya teksi lah...nasib baik dah tua
kesian pulak aku nak report...
iskh
dah lah tu boleh pulak die tanye 

pakcik: macam mana nak balik Kl
hurmmm pakcik2 kalau tak pandai bawak teksi janganlah bawak
hahhahhhhh ni dah susahkan orang aku pun tunjuk
lah direction

ok kisah tambang tadi tak settle lagi
memndangkan takada duit pecah
bagilah 10.00
aku bagitau takada duit pecah

pakcik:saya pun takada duit nak pecah

saya:dalam tangan ade 5.00 jer  
(kot2 pakcik ni nak tolak ansur
yelah pakcik2 ni kan ade sifat sebegitu hihihihii

pakcik:eh tak boleh lah macam tu bayar jugak dengan haraga meter ni
(dengan angkuh nya)

hulur 10.00
pakcik: balance kire burn yerppp
gluppppp
terkejut aku dengan pakcik ni
sampai macam tu
habis tu kalau ade orang tua ke budak2 ke
yang tak ada duit pecah kene2 rm 50
nak buat macm tu jugak ke
iskh2 pakcik2
ok lah pakcik ambiklah rm2 saya halalkan.
tapi kalau pakcik buat selalu
confirm pakcik kene kutuk siyes lah
pakcik kte orang melayu cari rezeki dengan cara yang betul yerppp
bukan apa nas tahu tak semua pemandu teksi macam ni
tapi buat pengajaran untuk semua
berhati-hati dengan peandu teksi...

ok salam satu malaysia

*** maaf kiranya ade yang terasa****
just nak share yang boleh jadikan peringatan buat semua
peace no war




 

Tiada ulasan: